Top 10 Verantwoorde Afvaltips

Top 10 Verantwoorde Afvaltips Het is niet moeilijk een dieet te vinden waarmee je 5 tot 10% van je gewicht kunt verliezen in korte tijd. Het is daarentegen veel moeilijker om een dieet te vinden waarmee je snel en tegelijk verantwoord afvalt.

Wanneer je in Google zoekt op “snel afvallen” vind je miljoenen resultaten en tips. Je ziet door de bomen het bos niet meer met alle aanbiedingen voor dieetpillen en veelbelovende fitness apparaten. De ene belofte lijkt nog beter dan de ander en voor je het weet ben je honderden euro’s armer, maar nog geen kilo lichter.

Daarom verzamelden we voor jou de tien belangrijkste tips om snel en verantwoord af te vallen. Om te beginnen zijn 3 dingen belangrijk:
1. Blijf gezond eten
2. Let erop dat je genoeg en gevarieerde voedingsstoffen binnen krijgt
3. Beweeg regelmatig om je stofwisseling te verhogen

Onderstaande 10 tips om snel en verantwoord af te vallen kun je gebruiken bij alle diëten.

Tip 1. Drink heel veel water
Water zuivert je lichaam en helpt je het hongergevoel te onderdrukken. Daarbij helpt water bij het afdrijven van afvalstoffen uit je lichaam. Drink dagelijks minimaal 1,5 liter water.

Tip 2. Snack gezond
Suiker, junkfood en ook chips zijn verboden middelen. Vervang alle vette, ongezonde en suikerrijke maaltijden en tussendoortjes door gezonde, caloriearme voeding.

Tip 3. Regelmatig eetpatroon
Elk dieet vereist discipline. Eet elke dag zoveel mogelijk op vaste tijden. Hierdoor houdt je lichaam minder vocht vast en versnel je de stofwisseling en daarmee de vetverbranding.

Tip 4. Doorzettingsvermogen
Het klinkt flauw, maar diëten is zwaar voor lichaam en geest. Iedereen kent de pieken dalen en tijdens die dalen heb je doorzettingsvermogen nodig. Als je het te moeilijk vindt, zoek dan support op de diverse afslankforums of een vriendin of vriend die je motiveert.

Tip 5. Beweeg elke dag
Probeer elke dag minimal 20 minuten te bewegen. Als de sportschool geen optie is, zijn er genoeg slimme tips om dagelijks meer te bewegen. Pak wat vaker de fiets in plaats van de auto of het openbaar vervoer. Loop naar een collega toe in plaats van bellen of mailen. Neem de trap in plaats van de lift. Maak in de pauze een ommetje.

Tip 6. Check je maten
Die weegschaal zegt niet alles. Soms lijkt het alsof je niets afvalt, maar niets is minder waar. Veel vet zet je om in spiermassa, waardoor je zeker wel afvalt, maar niet lichter wordt. Het resultaat van jouw dieet check je dus ook met je kleding. Probeer maar, wedden dat die ene broek ineens weer past?

Tip 7. Geen alcohol
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: alcohol is absoluut verboden! Alcohol is een suikerbom, daarmee krijg je niet alleen veel suiker, maar ook veel calorieën binnen. Daarbij houdt alcohol vocht vast.

Tip 8. Blijf eten
Minder eten is geen oplossing, ook al heb je het idee dat je al een hele week geen kilo bent afgevallen. Door minder eten, vertraagt je stofwisseling drastisch en dus je vetverbranding.

Tip 9. Regelmatig slaappatroon
Zorg dat je regelmatig slaapt en tijdens je dieet rond dezelfde tijd naar bed gaat en opstaat. Een enkele uitzondering kan, maar je red het niet met een onregelmatig slaappatroon. Dus ook flink doorhalen en vervolgens uitslapen is geen optie.

Tip 10. Plan je startdatum
Van uitstel komt afstel, dat is niet voor niets een bekend gezegde. Het is de vaakst voorkomende beginnersfout bij afvallen. Stel die datum niet uit, maar maak de startdatum wel haalbaar. Begin dus niet impulsief morgen, maar bijvoorbeeld volgende week. Zet de datum in je agenda, vertel het aan je omgeving en houd je eraan!

Je kunt natuurlijk ook een vraag stellen, je mening of ervaring delen op ons Forum !

TIP: Onze nieuwsbrief met elke dag een tip om in 5 min per dag kilo's af te vallen in een week!
Dit bericht is geplaatst in Afvallen in een Week Tips.