Ook Gezond Afvallen In Een Week?

Ook Gezond Afvallen In Een Week?Wie wil afvallen, doet dat vooral voor het verbeteren van zijn of haar gezondheid. Wie wil afvallen in een week, vraagt veel van het lichaam. Daarvoor is het belangrijk om je gezondheid goed in de gaten te houden en er alles aan te doen om naast je intensieve eetpatroon gezond te leven. Geen mens is hetzelfde, dus kijk goed naar jezelf en pas de adviezen toe die voor jou belangrijk zijn. Beweeg je genoeg, slaap je voldoende, krijg je genoeg voedingsstoffen binnen en vermijd je stress? We verzamelden voor jou de beste adviezen om snel en gezond af te vallen.

Een gezond dieet is gebaseerd op leeftijd, gezondheid, erfelijke eigenschappen, voedingspatroon, beweging en sport en stress. Wie zijn dieet combineert met deze ingrediënten, zal met succes gezond afvallen. Laat veelbelovende wondermiddelen voor een snel en makkelijk resultaat liever staan, want deze zijn vaak slecht voor de gezondheid.

Stress verminderen
Begin met het verminderen van stressvolle factoren in je leven. Dit is belangrijk tijdens je dieet, maar ook voor het volhouden ervan. Stress kan je spijsvertering vertragen, waardoor je makkelijker vet opslaat. Stress verminderen kan al met kleine aanpassingen: ga mediteren, begin met yoga of adem een paar keer per dag 5x diep in en uit. Dit bevordert je bloedsomloop vermindert de de kans op stress.

Stimuleer je spijsvertering
Je spijsvertering stimuleer je door meerdere keren per dag te eten. Wie dagelijks weinig of onregelmatig eet, traint zijn lichaam op ‘hamsteren’. Je lichaam heeft geen idee wanneer de volgende maaltijd komt. Zodra je lichaam vervolgens wat voeding binnenkrijgt, reageert het meteen door het eten op te slaan en dat is precies wat je niet wilt. Gevolg: je valt niet af en wordt chaggerijnig. Dus: eet dagelijks 4 tot 5 keer kleine porties. Sla nooit je ontbijt over, want je ontbijt start je spijsvertering op.

Voldoende nachtrust
Uit veel verschillende onderzoeken blijkt dat mensen die meer slapen een betere spijsvertering hebben. Zorg dus voor voldoende nachtrust. Dat is voor iedereen anders, maar minimaal 8 uur per nacht is toch een goed streven.

Heb je even geen tijd om zelf te koken, dan is een kant-en klaarmaaltijd of afhaalmaaltijd een optie. Wie wil afvallen in een week, kan hier natuurlijk beter van afblijven. Dus denk eraan: deze maaltijden worden gemaakt op smaak en niet op voedingswaarde. Mocht het echt niet anders kunnen, houd dan in ieder geval rekening met onderstaande tips.

Gezonde kant- en klaar maaltijden
Check het etiket van kant en klaarmaaltijden op aantal calorieën en het percentage verzadigd vet. Blijf onder de 600 calorieën onder de 18 gram vet. Hoe meer groente, hoe beter. Minimaal 100 gram groente is noodzakelijk, voeg eventueel zelf groente toe, zoals een salade. Varieer in kant- en klaarmaaltijden, kies regelmatig voor vis i.p.v. vlees en voor zo min mogelijk koolhydraten.

Gezonde afhaalmaaltijden
Met de juiste keuzes kan een afhaalmaaltijd relatief gezond zijn. Check daarvoor onderstaand overzichtje met tips voor je keuze bij bijv. de Italiaan, de afhaalchinees en zelfs de snackbar. Houd altijd rekening met de basisregels van gezonde voeding, waarvan de belangrijkste:
- Kies een maaltijd met zoveel mogelijk groente
- Bestel kleine porties en eet weinig verzadigd vet, zoals vet vlees, gefrituurd eten en veel zout.
- Kies voor de magere variant van bijvoorbeeld gehakt, yoghurt, melk etc.
- Kies voor rode in plaats van witte saus
- Kies voor gegrild of gestoofd als je vlees of vis bestelt
- Neem een salade erbij

Blijf bewegen
Wie gezond wil afvallen in een week, heeft altijd voldoende energie om te bijven bewegen. Zodra je merkt dat je hier geen energie voor hebt, weet je dat je je eetpatroon moet aanpassen. Meer bewegen kan al met kleine aanpassingen: traplopen, fietsen i.p.v. autorijden of reizen met het OV en tussendoor veel wandelen.

Je kunt natuurlijk ook een vraag stellen, je mening of ervaring delen op ons Forum !

TIP: Onze nieuwsbrief met elke dag een tip om in 5 min per dag kilo's af te vallen in een week!
Dit bericht is geplaatst in Afvallen in een Week Tips.