Ook Afvallen Zonder Dieet?

Ook Afvallen Zonder Dieet?Wil jij ook een paar kilo kwijt en daar niet teveel moeite voor doen, maar geen dieet volgen?

Bijna de helft van de Nederlanders is te dik en heeft meestal zin om te eten. Velen gaan op dieet om die overtollige kilo’s kwijt te raken en willen het liefst zoveel mogelijk afvallen in een week tijd. En inmiddels beloven duizenden verschillende diëten en wonderdiëten de makkelijkste weg naar de mooiste resultaten. “10 Kilo afvallen in 1 week” is een veelgehoorde uitdrukking, maar deze beloftes gelden meestal niet voor altijd. En dat is het grootste nadeel van diëten: zodra je na je dieet weer je oude eetpatroon aanneemt, kom je aan. Oftewel, het beroemde jojo-effect. Na 50 jaar ervaring in diëten is het nu tijd voor een afvalmethode zonder dieet.


Een kilo lichaamsvet is gelijk aan 7000 calorieën. Als je dagelijks 500 calorieën minder eet met behulp van eenvoudige, maar effectieve aanpassingen in je leefstijl, verlies je al snel tot een kilo per week. Wil je enkel op je huidige gewicht blijven, dan is een dagelijkse mindering van 100 calorieën genoeg om niet aan te komen.
De beste manier om af te vallen zonder dieet is door je eet- en beweeggewoontes te veranderen, zodat je pijnloos en zonder honger je doel bereikt.

Wij geven de beste tips om zonder dieet toch af te vallen in een week:

Eten en bewegen
Om af te vallen moet je meer verbranden dan je eet. Je hebt 2 opties: minder eten en meer bewegen.

Anders en minder eten
Sommige dingen moet je gewoon laten staan. Vooral suiker, frisdrank, koek en gebak, vette sauzen, kaas, boter en uiteraard alcohol.
Neem hiervoor in de plaats: gemengde noten (geen pinda’s), rood fruit, zoals bessen, gekruid en pittig eten (dit versnelt je verbranding), mager vlees, vis en yoghurt.
Kies bijvoorbeeld yoghurt met fruit in plaats van ijs. Neem rijstevlaai i.p.v. taart. Neem een portie ongezouten gemengde noten i.p.v. tortillachips. Eet je vlees en vis gegrild i.p.v. gefrituurd. Kies olijfolie i.p.v. boter.
Haal geen zoetigheden en dikmakers in huis, dan kom je ook niet in de verleiding.

Sla geen maaltijden over
Speciaal niet het ontbijt, ontbijt altijd! Je hebt dan geen honger en komt niet in de verleiding om ongezond te gaan snacken voor de lunch. Bovendien krijg je een langzamere stofwisseling als je lange tijd niet eet. Eet liever kleinere porties. Probeer je per dag aan drie maaltijden en drie tussendoortjes te houden.

Meer verbranden
Je verbrandt meer calorieën als je meer beweegt. ‘s Ochtends verbrand je meer calorieën dan de rest van de dag. Sta bijvoorbeeld een half uur eerder op om eerst te sporten. Met weinig tijd kun je toch veel bewegen, denk aan touwtje springen tijdens tv kijken, wandelen in de pauze en gewichtjes heffen tijdens het telefoneren

Eet met aandacht
Kauw elke hap minimaal 20 keer om bewust te zijn dat je eet en wat je eet. Je maag verteert het eten beter en sneller en je krijgt sneller een seintje dat je vol zit.

Eet geen kauwgom
Kauwgom lijkt ideaal om te doen alsof je eet, zonder calorieën, maar niets is minder waar. Kauwgom vergroot het hongergevoel, want door het kauwen denkt je maag dat er eten onderweg is en maakt stoffen aan die de spijsvertering in gang zetten. Hierdoor krijg je juist honger.

Beweeglijk
Mensen die van nature beweeglijk zijn, wiebelen, friemelen, schommelen en tikken per uur al snel 10% meer calorieën weg dan mensen die rustig stil zitten. Probeer dus zoveel mogelijk te bewegen.

Water
Water is een dorstlesser zonder calorieën en door water kunnen vitaminen en mineralen opgelost worden. Het ruimt afvalstoffen op. Tip: drink een glas water na een tussendoortje waar je eigenlijk meer van wilt. Je krijgt meteen een voller gevoel en daarmee je trek onder controle.

Eten en emotie
Eet niet als je stress hebt of om je frustratie weg te eten. Je eet dan niet omdat je honger hebt en daarna voel je je extra gefrustreerd.

Kleine porties
Afvallen zonder dieet is mogelijk door slimme porties te eten en drinken. Met een klein bord eet je 30 procent minder en met een hoog smal glas drink je 28 procent minder dan uit een laag breed glas.

Grapefruit
Eet drie keer per dag voor elke maaltijd een halve grapefruit om af te vallen zonder dieet. Je lichaam slaat minder snel vet op door de stoffen in grapefruit. Verwacht geen wonderen.

Je kunt natuurlijk ook een vraag stellen, je mening of ervaring delen op ons Forum !

TIP: Onze nieuwsbrief met elke dag een tip om in 5 min per dag kilo's af te vallen in een week!
Dit bericht is geplaatst in Afvallen en Voeding, Afvallen in een Week Tips.